Źródło to miejsce dla dzieci, rodziców i nauczycieli

Miejsce radości, zabawy i rozwoju. Odkrywania zdolności i talentów.

Źródło rozwoju, radości, zabawy, nauki, zdobywania doświadczeń, poznawania swoich możliwości. Miejsce wyrównywania szans edukacyjnych, pomocy w trudnościach szkolnych. Miejsce wspólnego, twórczego, dobrego przeżywania czasu - pełnego radości i satysfakcji, razem z Rodziną.

ŹRÓDŁO powstało w 2012 r. z wieloletniej fascynacji dziećmi, potencjałem, jaki posiadają, naturalnością i szczerością funkcjonowania, rozwojem i pracą z Nimi oraz nieocenioną wartością i wpływem Rodziny na ich życie.

Źródło stawia sobie za cel wspieranie Rodziny w całokształcie jej funkcjonowania ze szczególnym uwzględnieniem dzieci, ich rozwoju i wychowania, aktywności w Rodzinie oraz systemie edukacji. Rodzice i dzieci - czyli Rodzina ściśle łączą się ze sobą i ogromnie na siebie wpływają - nie ma co do tego wątpliwości. W Rodzinie dziecko rodzi się i wzrasta i to ona odbija się, jak w lustrze w Jego całym życiu.

Coraz wcześniej w życie dziecka, a tym samym Rodziny wkraczają nauczyciele. Prawie każde dziecko przeżywa czas, w którym to co powiedziała Pani jest najważniejsze, ważniejsze nawet od zdania Rodziców. Konieczne jest zatem, aby Rodzice i nauczyciele współpracowali ze sobą. Mądra i odpowiedzialna miłość Rodziców wraz z wiedzą i profesjonalizmem nauczycieli muszą się uzupełniać bo to właśnie służy dobru dziecka. 

W ciągu pierwszych pięciu lat życia dziecka rozwija się 50% zdolności do uczenia się, a następne 30% do ósmego roku życia. Cała wiedza zdobyta w późniejszym okresie opiera się na fundamencie zbudowanym w pierwszych latach życia. Jeżeli fundament nie jest solidny, budowanie na nim nie będzie skuteczne. Dzieci pozbawione odpowiednich bodźców oraz możliwości przeżywania doświadczeń niezbędnych dla właściwego rozwoju, mogą w późniejszym czasie doświadczać niepowodzeń szkolnych.

Zajęcia w Źródełku to budowanie solidnych fundamentów. 

Jesienią 2012 r, ŹRÓDEŁKO zaczęło tętnić życiem. Pierwsze kropelki, które wtedy wybiły z każdym rokiem płyną coraz szerszym strumieniem radosnych... odważnych... mądrych... dobrych... świetnie radzących sobie  w przedszkolu i szkole dzieci....

Jesień 2015 r. - wybija kolejny strumień - wymarzone PRZEDSZKOLE -  a w nim wspaniałe dzieci...

 

"Dzieci są nadzieją, która rozkwita wciąż na nowo, projektem, który nieustannie się urzeczywistnia, przyszłością, która pozostaje zawsze otwarta."

Św. Jan Paweł II

  • Maria Prokopiuk - nauczyciel dyplomowany, pedagog specjalny, terapeuta, twórca autorskich programów pracy z dziećmi "Mali Artyści" , współorganizator przeglądów i konkursów teatralnych "PUMA", współtwórca nagrodzonego projektu edukacji kulturalnej angażujących dzieci, rodziców i nauczycieli "Z Teatrem za Pan Brat", organizator konkursów muzycznych, plastycznych "Wiosna Radosna", autorka artykułów dotyczących znaczenia ruchu oraz wartości czytania i kontaktu z książką dla rozwoju dziecka, organizator i prowadząca szkolenia dla nauczycieli i rad pedagogicznych, opiekun nauczycieli stażystów,  studentów odbywających praktyki pedagogiczne, a także prowadząca modelowe zajęcia otwarte dla rad pedagogicznych, oraz studentów uczelni pedagogicznych.

    Przede wszystkim jednak pasjonatka pracy z Dziećmi i ich Rodzicami oraz założycielka ŹRÓDŁA - dobrego miejsca dla całej Rodziny.

    Edukacja i rozwój to dla mnie nie tylko zajęcia, przedszkole, szkoła, ale także wypoczynek. Moje pasje realizuję organizując kolonie, zimowiska, wczasy rodzinne, wycieczki. Organizowane przez mnie wyjazdy są okazją do poznania pięknych zakątków Polski, rozwijania pasji i zainteresowań, nabywania samodzielności, radosnego i twórczego spędzania czasu z Rodziną, z rówieśnikami.

    „Kocham moją pracę, więc interesuje mnie każdy, kto do niej wchodzi" M. Grzegorzewska

    Dziecko przychodzi na świat w Rodzinie. Rodzina wywiera pierwszy wpływ na kształtowanie się osobowości dziecka, jest dla niego podstawowym i najważniejszym środowiskiem wychowawczym. W Rodzinie dziecko potrzebuje dowiedzieć się, że jest Cudem, jest wyjątkowe, jedyne i niepowtarzalne. W Rodzinie powinno  doświadczyć akceptacji, poczucia bezpieczeństwa i Miłości - bezwarunkowej. Tak wyposażone i ubezpieczane przez Rodziców wyrusza w świat edukacji: pierwsze zajęcia poza domem, pierwsze zabawy w towarzystwie rówieśników, pierwsze samodzielne zabawy w przedszkolu, pierwsi nauczyciele. Powoli nauczyciel staje się kimś kto ma wpływ na dalszy rozwój dziecka. Jak wielki i dobry będzie ten wpływ zależeć będzie od poznania indywidualnych możliwości dziecka. To zaś jest możliwe tylko dzięki dobrej relacji między nauczycielem a rodzicami dziecka. To jest równa relacja - Rodzice i Nauczyciele są partnerami w realizowaniu zadań związanych z nauczaniem i wychowaniem dziecka. Nie może być mowy o prawidłowym rozwoju i efektach edukacji dziecka bez dobrej relacji dziecka zarówno z Rodzicami, jak i nauczycielami oraz dobrej współpracy pomiędzy Rodzicami i Nauczycielami.

    Źródło - dobre miejsce dla całej Rodziny powstało z wielkiej pasji do pracy z dziećmi, przekonania, że wszystkie dzieci są zdolne, nie ma dzieci pozbawionych talentów, ale nawet największy talent zginie, gdy nie znajdzie się ktoś, kto go dostrzeże, kto pomoże dziecku w jego rozwoju. Nikt nie zna dziecka lepiej niż kochający je Rodzice, nikt nie potrafi uczyć lepiej niż przygotowani do tego Nauczyciele. W jedności siła - to od nas Rodziców i Nauczycieli, od jakości naszej współpracy, zależy przyszłość naszych Dzieci. 

     

    Wykształcenie:

    • Studium Nauczycielskie im. Marii Weryho - Radziwiłłowiczowej  w Warszawie,  specjalność Wychowanie Przedszkolne, dyplom uzyskany 27 września 1993r.
    • Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Wydział Rewalidacji i Resocjalizacji, specjalność - oligofrenopedagogika, praca magisterska pisana pod kierunkiem Pani prof. dr hab. Edyty Gruszczyk - Kolczyńskiej, dyplom uzyskany 11.06.1997r.
    • Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli "COGITO" - Kurs Kwalifikacyjny Dla Oświatowej Kadry Kierowniczej - dyplom z zakresu organizacji i zarządzania oświatą uzyskany 23 lutego 2004 r.
    • Studium Prawa Europejskiego w Warszawie - Nowoczesne Przedszkole - ukończenie kursu grudzień 2010r.
    • Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie - Podyplomowe Studia Menedżerów Turystyki - dyplom uzyskany 15 lipca 2013r.

     

    Kursy (wybrane): 

    • Metoda Dobrego Startu - 3 części (część teoretyczna, część praktyczna, część superwizyjna) - prowadzenie prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz, mgr Ewy Jakacka, mgr Małgorzaty Barańska
    • Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, profilaktyce i edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym - prowadzenie prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz
    • Znaczenie ruchu w profilaktyce dysleksji -Towarzystwo Rozwijania Aktywności Dzieci "Szansa"
    • Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne (poziom I) - prowadzenie: przez prof. zw. dr hab. M. Bogdanowicz i D. Okrzesik
    • Szkolenie I - ego stopnia w zakresie Terapii  Integracji Sensorycznej prowadzenie: mgr Z. Przyrowski, mgr E. Grzybowska
    • Wprowadzenie do teorii Integracji Sensorycznej - Polskie Towarzystwo Terapeutów Integracji Sensorycznej
    • Bajkoterapia jako nowoczesna metoda pomocy dziecku w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym - prowadzenie: mgr K. Klimowicz przy współpracy z dr M. Molicka
    • Bajka terapeutyczna na zajęciach grupowych - formy i metody pracy - Pracownia Edukacji i Rozwoju Forma
    • Psychorysunek i bajka w terapii dzieci - Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Cogito
    • Intensywne wspomaganie rozwoju umysłowego 6-latków ze szczególnym uwzględnieniem edukacji matematycznej - prowadzenie - prof. dr hab. E. Gruszczyk - Kolczyńska
    • Sześciolatek będzie uczniem - o dojrzałości sensomotorycznej i adaptacji dziecka do szkoły - Towarzystwo Rozwijania Aktywności Dzieci "Szansa"
    • O relacji dziecko - rodzic - nauczyciel - Towarzystwo Rozwijania Aktywności Dzieci "Szansa"
    • Stymulacja Rozwoju Dziecka - Studio Edukacyjne Eko - Tur Bis
    • Wspomaganie Indywidualnego Rozwoju Dziecka w Wieku Przedszkolnym
    • Metody Pedagogiki Zabawy w pracy z Dziećmi w Wieku Przedszkolnym - Centrum Szkoleniowe Klanza
    • Metody Aktywizujące w Pracy z Grupą - Centrum Szkoleniowe Klanza
    • Ruch, Taniec i Muzyka w pracy z małymi dziećmi - Centrum Szkoleniowe Klanza
    • Bezpieczeństwo Dziecka - Teoria i Praktyka - Centrum Szkoleniowe Klanza
    • .....

     

    "Czy rozumiesz głębię słowa nauczyciel? Słowa, które kryje w sobie treść potrzeb życia ludzkiego...

    by zdziałać coś wartościowego, trzeba mieć mocny fundament przekonań – trzeba być sobą! Bo przecież jeżeli się ma dawać, to trzeba mieć coś do dawania, a żeby dużo dać – trzeba dużo mieć. Wtedy jest tylko siła działania, siła budzenia wartości w innych i siła udzielania im pomocy w rozwoju".

    Maria Grzegorzewska

Powiązane artykuły

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się wiecej Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Akceptuję